درباره ما

تاریخ: ۱۳:۷:۳۱ ۱۳۹۸/۸/۹ پنج شنبه
توسط: مدیر سایت ( admin )
امتیاز: ۰

در باره ما:

انجمن صنفی شرکت های خدمات پشتیبانی، اداری و فنی مهندسی مشهد،در آبانماه سال ۱۳۸۱ و در ابتداي بحث واگذاري امور خدماتي و پشتيباني به بخش خصوصي و در راستاي ماده 131 قانون كار تأسيس گرديد.و در آذر ماه سال ۱۳۸۱ دور اول انجمن با حضور هيئت مديره  شروع به فعاليت نمود.

كه در جهت اعاده حيثيت به شركت هاي خدماتي و همدل نمودن آنها، قانون مند شدن روابط بين كارگران و مديران در بين شركت ها، به وجود آوردن تشكيلات اداري انجمن، حضور موثر و موفق در تشكلات كارفرمايي استان و ... اقداماتي مثبت و كارآمد را انجام داده و در دوره سوم نيز همان فعاليت ها با شدت بيشتري شتاب گرفته و با تفويض اختيارات سازمان كار به انجمن صنفي حيطه كاري وسعت و دامنه بيشتري را شامل گرديده است که هیأ مدیره فعلی انجمن با ریاست مهندس احمد عبدالله زاده پیشرفتهای قابل توجهی داشته است که به استحضار می رساند:

در حال حاضر ۶۵۰ شرکت، از سراسر استان خراسان رضوی، عضو انجمن هستندکه از این تعداد، ۵۲۳ شرکت، دارای صلاحیت می باشند.در حال حاضر کمیته آموزش، فعال می باشدکه مدیریت آن راجناب آقای منوچهری به عهده دارند.

 و همچنین کمیته های بدوی تأیید صلاحیت نیز، بطور جدی فعال هستند که ریاست محترم هیأ مدیره،و آقایان، علوی، بذری، غفاریان و رجب زاده، اعضاء آن هستندکه تأیید پرونده شرکتها را برعهده داشته و از طریق دبیرخانه انجمن و این کمیته انجام می گیرد.

برگذاری کلاسهای آموزش قانون کار ، ایمنی و بهداشت و طرح طبقه بندی مشاغل که در محل انجمن برگزار می گردد برای اعضاء محترم هیأت مدیره شرکتها، که بایدکلاسهای آموزش قانون کار، و طرح طبقه بندی مشاغل، را بگذرانند،که این کلاسهای هیجده ساعت، طی سه روز کاری وپس از اتمام کلاسها،از شرکت کنندگان امتحان به عمل می آید،. صورتیکه نمره قبولی (۶۰ به بالا)را کسب کنند،برایشان گواهی صادر می شود.

هدف از برگزاری این کلاسها، آشنایی مدیران با حداقلهای قانون کار، و طرح طبقه بندی مشاغل، و همچنین پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی است، که گاهاً بر اثر عدم اطلاعات کافی از قانون کار، برای کارفرمایان و مدیران بوجود می آید. 

در خصوص کلاسهای ایمنی و بهداشت، می توان گفت: انجمن صنفی شرکتهای خدمات پشتیبانی، اداری و فنی مهندسی مشهد، تنها انجمن صنفی کارفرمایی در کل کشور است که این کلاسها را جهت آشنایی مدیران، با مسائل ایمنی و بهداشت و پیشگیری از بروز حوادث ناگوار، و همچنین امنیّت فضای کسب و کار و از همه مهمتر، امنیت نیروی انسانی برگزار می نماید.زیرا نیروی انسانی ما باید با در محیطی امن و کم استرس کار کند، چراکه این مسئله باعث می شود کارگر، با آرامش بیشتر، کار بهتری ارائه بدهد، از طرفی میزان بهره وری کارفرما نیز، بیشتر خواهدبود، که این دستاوردهای  مهم با درایت و پیگیریهای مداوم از طرف ریاست محترم هیأت مدیره، جناب مهندس احمدعبدالله زاده به انجام رسیده است.

همچنین در خصوص آموزش نماینده، یا مسئول ایمنی برای فضاهای کسب و کار(شرکتها)برگزار می گردد تحت عنوان دوره آوزش مسئول ایمنی که طی ۵۶ ساعت در مرکز انجمن برگزار می گردد با این تفاوت که مدیران محترم می توانند، افراد واجد شرایط(دارای مدرک لیسانس)از دوستان و نزدیکان خود را معرفی کرده،‌ پس از گذراندن کلاسهای مربوطه، همان نیرو را برای مسئول ایمنی شرکت خود استخدام نمایند.

یکی دیگر از امور مهمی که با تلاشهای مجدّدانه اعضاء محترم هیأت مدیره فعلی انجام گرفته است، صدور گواهی تأیید صلاحیت، از طریق سامانه کشوری است  انشاءالله از اول آبانماه امسال(۹۷)، تمام مراحل تأیید صلاحیت(صفر تا صد)در محل انجمن،انجام خواهدشد، که نتایج آن، توسط کانال انجمن،اطلاع رسانی خواهدشد.

خبر خوب دیگری که برای مجموعه تحت پوشش انجمن داریم، این است که اقداماتی در خصوص راه اندازی سایت انجمن صورت گرفته، کما اینکه قراردادی جهت طراحی سایت، با یکی از شرکتهای ذی صلاح منعقد شده که انشاءالله بزودی (یک ماه آینده)قابل بهره برداری می باشد، و انجام امور شرکتی برای مدیران محترم از طریق سایت، سهل الوصول خواهدشد.

همچنین دیدار نوروزی مدیران به اتفاق خانواده های محترمشان که برای انسجام و همدلی شرکتهادر سالهای(۱۳۹۵ و ۱۳۹۶)صورت گرفت، اما به دلیل تداخل زمان انتخابات هیأتهای حل اختلاف اداره کار، با زمان برگزاری این مراسم در سال جاری، متاسفانه این توفیق حاصل نشد.

زیرا می بایست، جهت راهیابی مدیران محترم شرکتها، به هیأت های حل اختلاف، تمام وقتمان را گرفت و خدارا شکر، از تعداد۱۴نفر کاندیدا، ۱۳ نفر آنها، ردای خدمت در هیأت های حل اختلاف را به تن نمودند، و از جامعه کارفرمایی در این هیأتها دفاع نموده و می نمایند.


خوشبختانه یکی دیگر از فعالیتهای هیأت مدیره در این دوره، استخدام همکارانی در حوزه های دارایی، تأمین اجتماعی وحقوقی می باشد که مشاورین تأمین اجتماعی و امور مالیاتی، هر هفته روزهای دوشنبه، در محل انجمن، مستقر بوده و پاسخگوی مراجعین محترم(هیأت مدیره شرکتها)می باشند. البته رایگان و بدون پرداخت هزینه.

امید آن داریم به یاری خداوند و همت اعضاء محترم هیأت مدیره، در آینده نزدیک، شاهد پیشرفتهای بیشتر در حوزه خدمات باشیم. انشاءالله

تعداد بازدید: ۴۷۲
دیدگاه ها: ۰
like می پسندم
dislike به درد نمی خوره
نظرات کاربران
  • اولین نفری باشید که نظری می دهید!
ارسال دیدگاه